Recent, in clasificarea ocupatiilor din Romania a aparut si ocupatia de administrator de condominii prin ordinul publicat in Monitorul oficial. Acest atestat profesional este necesar administratorilor de bloc pentru a-si putea continua activitatea in mod legal. Compania de specialitate CPP Alexanders organizeaza un curs de administrator de condominii pentru toti cei interesati.
Ce presupune cursul de administrator de condominii si ce competente sunt dobandite in acest sens?
Administratorul de condominii este un job cu o imensa responsabilitate pentru care este nevoie de cunostinte teoretice, dar si de competente specifice. Persoanele care doresc sa obtina o certificare in acest sens au nevoie sa urmeze cursurile de administrator de condominii si sa cunoasca reglementarile si legile in vigoare, mai ales legea noua dupa care se va preda la curs, precum si regulile de colaborare cu locatarii.
Cursul de administrare de Condominii presupune dobandirea unor competente precum angajarea contractelor cu furnizorii si urmarirea realizarii lor, elaborarea evidentelor si documentelor, gestionarea patrimoniului condominiului, incasarea cotelor de contributie si efectuarea platilor, precum si coordonarea personalului, monitorizarea starii partilor de constructii si instalatii ale condominiului. De asemenea, cursul va oferi si competente precum planificarea activitatilor, asigurarea respectarii regulamentului condomiliului si reprezentarea interesului proprietarilor in raport cu autoritatile publice.
Care sunt atributiile administratorului de codominii?
Cele mai citite articole
Administrarea codominiului poate fi realizata deopotriva de persoane fizice, juridice autorizate sau juridice specializate, autorizate in conformitate cu legea. Administratorii de codominii sunt angajati pe baza de contract de prestari servicii sau pe baza de contract individual de munca, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
Administratorul de codominii trebuie sa aiba un cazier judiciar curat, sa nu fi suferit nicio condamnare, sa aiba cursul incheiat si sa nu fi suferit condamnari pentru infractiuni de natura economico-fnanciara. Persoanele care candideaza la functia de administrator de codominii trebuie sa dovedeasca respecatare dispozitiilor legale si sa nu aiba grad de rudenie cu cei care ocupa deja aceste functii.
Practic, administratorul de codominii propune, supravegheaza si administreaza lucrari ce au ca scop conservarea si intretinerea imobilului, initiaza excutarea lucrarilor necesare protejarii imobilului, presteaza serviciile prevazute in contractul de administrare in mod profesional si organizeaza si conduce contabilitatea si activitatea de casierie.
In alta ordine de idei, administratorul de codominii executa dispozitiile prevazute in hotararile adunarii generale a asociatiei de propreitari in conformitate cu prezenta lege si gestioneaza bunurile materiale si fondurile banesti ale asociatiei, propunand bugetul anual si progozele pe termen mediu in care trebuie sa includa sumele achitate si cele necesare din fondurile asociatiei.
Nu in ultimul rand, administratorul de codominii efectueaza formalitatile necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii si prezinta toate datale, documentele si informatiile cerute la solicitarea fiecarui proprietar in parte. Practic, administratorul de codominii are foarte multe atributii si trebuie sa respecte normele generale impuse de lege si sa asigure administrarea corecta si intretinerea blocului de locuinte.