Social Media Marketing reprezinta mijlocul prin care o companie atrage potentialii clienti si ii determina sa interactioneze cu ea prin utilizarea retelelor de socializare. Este o buna modalitate de a ajunge la oameni si de a-i determina sa achizitioneze produsul afacerii. Insa crearea unei strategii practice de social media necesita multa experienta si creativitate.
Aceste abilitati pot fi dobandite prin parcurgerea unor cursuri de Social Media dupa a caror finalizare, cursantii vor primi o calificare recunoscuta la nivel mondial.
Companiile aflate la inceput de drum, care inca nu si-au optimizat prezenta pe retelele sociale, trebuie sa stie ca marketingul online reprezintă un instrument puternic pentru orice afacere, care asigura cresterea notorietatii brandului si atragerea potentialilor clienți. Acesta permite o mai buna comunicare cu clientii si generarea traficului catre site-ul web al companiei.
Alegerea retelelor potrivite
Retelele de socializare au explodat de cand Facebook a devenit public in 2012 – cu toate aceste optiuni, cum le va alege compania pe cele potrivite? Expertii recomanda utilizarea celor mai populare, iar alegerea celor potrivite depinde de publicul tinta si de obiectivele afacerii.
Cea mai mare platforma, are 2,89 miliarde de utilizatori activi lunar, iar site-ul este ideal pentru afacerile care doresc sa genereze lead-uri si sa construiasca relatii.
Platforma pentru retele de afaceri poate fi folosita atat de companiile B2B, cat si de cele B2C pentru a crea incredere, a construi autoritate si a implica publicul.
Cele mai citite articole
Este cea mai directă rețea socială de interacțiune între utilizatori, motiv pentru care interacțiunea între client și companie va fi una foarte rapidă.
Este o platforma fantastica pentru afaceri cu atractie vizuala ( restaurante, moda, arta, calatorii si nunti). Este mai mult pentru descoperirea sociala decat pentru retelele sociale si este excelenta pentru a stimula vanzarile, deoarece foarte multi utilizatori se uita la site pentru a planifica achizitiile.
- Snapchat
Companiile pot folosi Snapchat oferind promotii, continut personalizat, oferind acces exclusiv si construind relatii cu influenceri pentru a stimula recunoasterea si loialitatea marcii.
Instagram a avut atat de mult succes incat la doar 2 ani de la lansare a fost cumparat de Facebook, in 2012. Succesul sau se bazeaza pe a ramane fidel obiectivului sau initial – permitand utilizatorilor sa posteze fotografii si videoclipuri de pe mobil. Crearea de Instagram Stories (o idee furata de la Snapchat!) cu continut care expira in 24 de ore i-a permis sa stranga aproape 1 miliard de utilizatori la nivel mondial.
- TikTok
Un fenomen in lumea retelelor de socializare, TikTok este o forta care trebuie luata in considerare, inregistrand o crestere rapida in timpul pandemiei de Covid-19.
In concluzie
A fi activ pe retelele de socializare are o serie de beneficii pentru orice afacere si exista multe lucruri care se pot realiza cu o prezenta sociala. Pe scurt, crearea unei strategii practice de social media poate conduce la cresterea afacerii prin promovarea unor relatii de durata și loiale cu clientii.