Deci, vrei sa stii cum sa faci bani pe un blog. Te-ai alaturat febrei Content Marketing si ai decis sa-ti creezi blogul companiei, dar nu te poti diferentia de concurenta, nu poti adauga valoare.
Un blog corporativ este una dintre cele mai bune modalitati de a capta si de a genera trafic calificat cu care sa creezi o retea de vanzari, catre alte medii corporate mai orientate spre conversie. De exemplu, pagina de contact de pe pagina de start, o anumita pagina de destinatie cu o oferta foarte specifica.
Dar pentru a avea succes si a te diferentia de concurenta, blogul tau corporate are nevoie de o strategie buna, pe langa faptul ca o sustine cu principalele instrumente pe care le ofera ecosistemul digital pentru fiecare tip de nevoie. Mogu.ro va prezinta cateva stragtegii care va vor ajuta sa castigati bani cu un blog corporativ.
Cum sa faci bani cu un blog
1. Identificati cuvintele cheie cu care poate fi captat trafic calificat: SEMRush
SEMRush analizeaza traficul concurentilor tai si afiseaza cuvintele cheie de top pentru care acestia cauta. Folosirea versiunii gratuite va permite sa obtineti o lista de 10 cuvinte cheie, in care vi se vor oferi informatii precum ce cuvinte cheie genereaza trafic catre competitorul dvs. , numarul mediu de cautari pe Google pentru acel cuvant cheie,…)
Cunoasterea cuvintelor cheie care conduc concurenta dvs. este esentiala pentru a dezvolta o strategie solida de cuvinte cheie, care va permite sa cresteti rentabilitatea investitiei campaniilor dvs. SEO . In orice caz, posibilitatile oferite de SEMRush sunt nesfarsite. Iata cateva dintre cele mai frecvente utilizari ale sale (doar daca decideti sa angajati instrumentul platit).
2. Creati imagini captivante fara a fi necesare cunostinte de design
De cate ori te-ai gandit sa faci un design cu o imagine si un mesaj aliniat pentru a-l publica pe blogul tau corporate, canalele sociale si te-a oprit sa nu ai cunostintele necesare despre design? Pentru mine, personal, prea multi.
Canva este un instrument de design cu ajutorul caruia poti crea modele atractive intr-un mod foarte simplu, deoarece ofera o biblioteca de sabloane si elemente preproiectate care pot fi manipulate (schimbarea culorilor, adaugarea de text la o imagine…) pentru a oferi atingerea care chiar tu cauti.
3. Optimizati-va continutul la maximum. Instrumente pentru webmasteri
Optimizarea continutului web este o necesitate. Este vital nu doar sa scrii pentru a hrani blogul corporativ cu nenumarate articole, ci si sa scrii pentru a adauga valoare si a optimiza continutul la maximum.
Pentru a maximiza impactul continutului dvs. , Google ofera un instrument indispensabil: Google Webmaster Tools cu posibilitati infinite. Pentru a nu te ciocni, trebuie sa controlezi macar anumiti indicatori.
Indicatori pe care ar trebui sa ii controlati in Instrumentele Google pentru webmasteri
1. Trafic de cautare – Interogari de cautare
In aceasta sectiune putem vedea urmatoarele informatii de interes:
A. Interogari principale: ne permite sa stim pentru ce cuvinte cheie este pozitionata una dintre paginile noastre de destinatie. Este fundamental sa stim daca strategia noastra de cuvinte cheie este complet aliniata cu obiectivele de afaceri.
- Afisari : De cate ori a fost afisata una dintre paginile noastre atunci cand un utilizator a efectuat o cautare.
- Click -uri : de cate ori a fost accesat linkul .
- CTR : raportul dintre clicuri si afisari in valoare procentuala.
B. Pagini principale: un indicator antagonist fata de precedentul dar foarte util deoarece va spune paginile in care aterizeaza cel mai mult utilizatorul (indiferent de functia lor).
2. Trafic de cautare – Link-uri catre site-ul dvs
In aceasta sectiune putem vedea urmatoarele informatii:
- Link-uri catre site-ul dvs.: ne permite sa stim care site-uri web au cele mai multe link-uri care indica catre pagina noastra.
- Cele mai multe pagini legate de pagina dvs.: ne ofera informatii despre paginile care sunt legate cel mai mult din afara domeniului nostru.
- Conectarea datelor dvs.: Ne ofera informatii foarte utile despre ancora care contine linkul catre site-ul nostru, ceva important pentru ca ne ofera valoare pentru motorul de cautare.
3. Google Index – Stare de indexare
In aceasta sectiune puteti vedea cate pagini ati indexat in Google si puteti verifica rezultatele efectuand o cautare pentru „site:www.domain.com” in Google, prin cele 3 comenzi ale sale.
In plus, nu ofera doar paginile pe care le-ati indexat in Google, ci si cate pagini au fost accesate cu crawlere, sunt blocate sau au fost eliminate.
4. Index Google – Cuvinte cheie de continut
Acest submeniu instrumente pentru webmasteri ne deschide usa pentru a afla care cuvinte cheie sunt cel mai bine apreciate de Google ca fiind cele care definesc politica dvs. editoriala de continut (si, in consecinta, au mai multe sanse sa fie pozitionate pe primele locuri).
5. Urmarire – Statistici de urmarire
Statisticile de accesare cu crawlere te vor ajuta sa stii daca eforturile tale SEO sunt apreciate de Google si recunoscute de utilizatori, analizand 3 factori:
- Informatii despre motorul de cautare
- Informatii despre vizite
- Informatii de performanta